Rabarberkompot med hyldeblomst



Rabarber og hyldeblomst har sæson samtidig og så må de vel smage godt sammen?

Jeg har lavet hyldeblomstsaft her i weekenden og havde ganske få små fine rabarber tilbage i haven. Ca 250 gram blev det til i alt efter bladene var fjernet.

Jeg snittede dem i ca 2,5 cm stykker, lagde dem i et ovnfast fad med låg, en anelse vand i og ca 50 g. økologisk rørsukker.
Jeg brugt 3 hyldeblomster af resterne fra hyldeblomstproduktionen og fjerne alle stilke, så der kun var blomster tilbage. En enkelt skive af citronerne fra saften kom også med.


Det hele blev vend sammen og kom i ovnen ved 160 gr. i 25 min.

Ja, hyldeblomst og rabarber kan bruges sammen, men undlad evt. citronen!
























































Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er altid glad for en kommentar