Oksekødsruller med pikant fyld

Okseklump kalder på simreretter, men jeg havde lyst til at prøve noget andet med kødet.

Mens kødet stadig var letfrossen, skar jeg det ud i tynde skiver, så de lettere kan rulles. De stadig letfrosne skiver blev drysset gangske let med fint salt og trak i 30 min.

I mens forberedte jeg dette italiensk farvede fyld til rullerne:


Fyldet bestod af hakket rød peberfrugt, grøn peberfrugt, løg og hvidløg samt 1 syltet frugtagtig chili (Her brugte jeg en hjemmesyltet omnicolor - chili, men andre kan bruges)

Grøntsagerne blev sauteret i olivenolie, indtil det var blødt og løgene klare. Så tilsatte jeg en rest ost i tern, som blev flydende og bandt fyldet sammen.  Til sidst blandede jeg bredbladet hakket persille i og smagt til med salt og peber.


Kødet blev krydret, rullet sammen fra den brede ende mod spidsen og hæftet sammen med en kødnål.

Kødrullerne blev brunet på alle sider i olie i en dyb pande med låg til. Noget af fyldet løb ud, men det var i orden, da det skule stege videre i en væske af det udløbne fyld og ca. 1½ dl vand. Inden vandet kom ved, blev kødrullerne krydret yderligere med salt og peber.

Vandet kom ved sammen med laurbærblad. Låget kom på og de stod og simrede i godt og vel 1t 45 min, inden de blev taget op og holdt varme på et fad under folie, mens væden kogte ind ved højere varme.


I mellem tiden lavede jeg en fast polenta, som blev stegt på pande lige før servering

......Og så var der ikke mere batteri på kameraet, så anretningen blev der ikke billede af, men det smagte godt med polenta og letkogte grønne ærter med ristet bacon og klarstegte løg.

Ingrediensliste:
1 rød peberfrugt - renset og skåret i små tern
200 g grøn sivripeber - renset og skåret i små tern
2 løg - pillet og skåret i små tern
2 fed presset hvidløg
1 syltet chili - renset og skåret i små tern (Omnicolor)
75 g almindelig - hvad du har - ost i små tern
1 spsk bredbladet persille - vasket og hakket
1½ dl vand
1 laurbærblad
Salt og friskkværnet peber.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er altid glad for en kommentar