Garam Masala

Der findes uendelig mange forslag til, hvad der er en rigtig Garam Masala.
Men sandheden er vel, at den rigtige er den, der smager dig bedst.
Jeg bryder mig for eksempel ikke så meget om stjerneanis, da jeg synes, at det overdøver symfonien af alle krydderierne i garam masalaen.


Til gengæld kan jeg ikke forestille mig en Garam Masala uden nelliker og grønne kardemommer.
Jeg tager ikke kernerne ud af kardemommerne, men kværner dem med. Jeg synes altså også, at der er smag i dem, selvom Camilla Plum siger noget andet i hendes TV-udsendelse.

Men prøv dig frem!


Opskrift til 1 ½ dl Garam Masala:
Ingredienser:
1 spsk grønne kardemommebælge          
15 g sorte peberkorn
1 kanelstang - ca.5 cm  
30 g spidskommen
½ spsk hele nelliker 
30 g koriander frø


Fremgangsmåde:
Rist krydderierne på en tør teflonpande og ryst , så  de ikke brænder på. Når de er kølet af, males de og gemmes i en lufttæt boks.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er altid glad for en kommentar