Travle dage kan også smage godt....

Supertravle arbejdsdage efterfulgt af aftensmøder trækker tænder ud i forhold til kogekunsten. 
Maden skal kreeres i den korte pause, der er mellem arbejde og møder. Men det behøver ikke at være dårligt mad.

Jeg havde forberedt mig på udfordringen ved at tage 4 små italienske salsicciapølser ud af fryseren om morgenen.
Da jeg kom hjem, var det om at komme i gang med snitteriet, selvom min krop og sjæl råbte på pause i sofaen.
Men....da jeg først var kommet i gang, var det faktisk mere afslappende og rensende for sjælen, end hvis jeg havde sat mig i sofaen og gloet ud i luften i 1 time.


2 auberginer blev skåret i tern, 3 små røde snackpebere i strimler, 1 løg i tern, 2 fed presset hvidløg samt en lille rød chili, som blev finthakket.

Først blev hvidløget stegt klart i olivenolie sammen med 3 cm hel kanel, herefter kom jeg løg ved, som også blev stegt klare. 
jeg skruede op for varmen, inden jeg kom auberginerne i. De blev vendt grundigt i olien med løg og hvidløg i 5 min. Tilsidst blev peberfrugterne vendt i. 


Nogle frosne tomater fra høsten i drivhuset kom i - der var vel 500 g og meget væde. Hvis du bruger dåsetomater, så skal du nok spæde op med lidt vand, så auberginerne er dækkede. Det blev smagt til med salt og peber, inden jeg lagde låg på.

Mens det stod og simrede, gik jeg i gang med salsicciapølserne: Jeg pressede kødet ud af tarmen og med fugtige hænder trillede jeg nogle små kødboller af de små 400 g fars:


Kødbollerne blev så stegt på pande i meget lidt olie, da de er ret fede i sig selv.


Da de havde fået en stegeskorpe over det hele, kom jeg dem i gryden med tomat - og aubergineblandingen.

Det kogte yderligere i 10 min, mens jeg tilberedte pastaen og rev parmesan.


Det smagte dejligt og var ikke en tung ret, så jeg kunne stadig overskue at rejse mig fra maden og tage afsted til møde i et par timer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er altid glad for en kommentar