Rejer Fra Diavolo


Restaurant Carmine´s i New York er kendt for at servere amerikansk-italiensk mad i kæmpeportioner og der smagte jeg første gang "Shrimps Fra Diavolo" med pasta.
Faktisk er det en let ret at lave selv. Dette er min udgave i væsentlig mindre målestok end Carmines:





OPSKRIFT: Shrimps Fra Diavolo. 4 personer
Ingredienser:
400 g pasta - jeg brugte penne
400 g store grønlandske rejer
3 spsk frisk hakket basilikum
3 spsk frisk hakket oregano 
2 spsk olivenolie
1 hakket løg
6 fed presset hvidløg
1 tsk chiliflager - Helst knust tyrkisk chili - eller efter smag!
2 dåse flåede og hakkede tomater
2½ dl tør hvidvin
ca 1 tsk salt
Peber 

Fremgangsmåde:
Kog pasta efter pakkens anvisningen.

Vend rejerne med 1/2 tsk salt og 1/2 tsk chiliflager. 
Opvarm olien på en pande ved middelhøj varme. Kom rejerne ved og steg dem hurtigt. Tag dem op med hulske og stil på køl. 
Skru ned til middel varme og tilsæt det hakkede løg i den samme olie. 
Steg dem klare og bløde.
Tilsæt presset hvidløg og vend dem hurtigt ind sammen med løget. 
Tilsæt hvidvin og lad det koge helt ind. 
Tilsæt tomater sammen med hakket oregano og basilikum.
Lad nu saucen koge sig jævn og tyk. 
Tilsæt rejer og basilikum i tomatsaucen og varm igennem i 1-2 min. Det må ikke koge.
Smag til med salt og peber.

Server det varmt ovenpå pasta og friskrevet parmesan!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er altid glad for en kommentar